Belgia, Niemcy, Holandia - wybierz podróż busem

ug niektórych autorów, do 17 osób)1. Mikrobusy, zwłaszcza starsze, projektowane i wytwarzane były często z użyciem podzespołów samochodów osobowych, jak silniki, układ napędowy i zawieszenie kół (np. polski ZSD Nysa). Większe poja

Belgia, Niemcy, Holandia - wybierz podróż busem

autobus niewielkich rozmiarów

Mikrobus

Mikrobus ? autobus niewielkich rozmiarów, przeznaczony do przewozu na miejscach siedzących od 9 do 20 pasażerów, nie licząc kierowcy (według niektórych autorów, do 17 osób)1. Mikrobusy, zwłaszcza starsze, projektowane i wytwarzane były często z użyciem podzespołów samochodów osobowych, jak silniki, układ napędowy i zawieszenie kół (np. polski ZSD Nysa). Większe pojazdy unifikowane są często z lekkimi samochodami ciężarowymi (dostawczymi)1.

Mikrobusy stosowane bywają w mniejszych miejscowościach, gdzie panuje mały ruch, lub w górskich miejscowościach z uwagi na to, iż "pełnowymiarowymi" autobusami trudno jest wjechać pod wzniesienia, a poza tym mikrobusy są krótsze ? więc i ciaśniejsze zakręty mogą pokonywać bez trudu, oraz są węższe, stąd też łatwiej mogą się mijać na wąskich drogach. Także są używane tam, gdzie na trasie znajduje się most o niewielkiej nośności, który mógłby nie wytrzymać ciężaru normalnego autobusu.

Mikrobusami nazywane bywają także pojazdy, które posiadają do 9 miejsc łącznie z kierowcą. Można je prowadzić na zwykłe prawo jazdy kategorii B (pojazd o liczbie miejsc do 9 wraz z kierowcą jest uważany przez Kodeks drogowy za samochód osobowy). Jeżeli posiadają od 10 do 17 miejsc łącznie z kierowcą, trzeba mieć prawo jazdy kat. D1 i ukończony kurs na przewóz osób; czas pracy kierowcy pojazdu do przewozu od 10 osób jest ponadto limitowany przy pomocy obowiązkowego tachografu. Jeżeli liczba miejsc łącznie z kierowcą przekracza 17 trzeba mieć prawo jazdy kat. D i ukończony kurs na przewóz osób. Mikrobusy są często nazywane busami.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mikrobus


Transport lądowy

Historia transportu w Polsce

Osobny artykuł: Transport i podróże w czasach I Rzeczypospolitej.

Transport lądowy

Transport lądowy (drogowy, kolejowy, wodny śródlądowy) jest podstawą zintegrowanego systemu transportowego w Polsce, zaspokajającą w ponad 99% potrzeby wewnątrzkrajowego transportu ładunków i osób. Jest on także głównym narzędziem (w ponad 80%) przestrzennej integracji polskiej gospodarki z rynkiem Unii Europejskiej1.
Transport drogowy
Dozwolone prędkości na polskich drogach

Osobne artykuły: Autostrady i drogi ekspresowe w Polsce, Drogi krajowe w Polsce i Drogi wojewódzkie w Polsce.

Transport drogowy odgrywa w Polsce duże znaczenie, ponieważ ponad 85% ładunków przewożonych jest ciężarówkami. Oprócz tego przez Polskę porusza się wiele pojazdów w ruchu tranzytowym między Europą Zachodnią i Południową oraz krajami wschodniej części kontynentu ? Estonią, Białorusią, Litwą, Łotwą, Rosją, Ukrainą, Kazachstanem, Azerbejdżanem, Kirgistanem i innymi państwami.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_w_Polsce#Transport_drogowy


Wybór pracowników zagranicznych odnośnie środka transportu

Jedną z najbardziej licznych grup pasażerów, korzystający z transportu busem niemalże każdego dnia, są pracownicy udający się do pracy za granice naszego kraju. Przejazdy busem na dalekie odległości są dość komfortowe, oczywiście w zależności od stanu technicznego pojazdu, ale przede wszystkim dość opłacalne dla kieszeni osoby, która udaje się do pracy za granicę. Bardzo często takie wyjazdy są zorganizowane przez firmę zapewniającą zatrudnienie chętnym w takich krajach, jak Niemcy, Francja czy kraje skandynawskie. Trzeba przyznać, że zainteresowanie tego rodzaju ofertami jest naprawdę olbrzymie. Wielu pracowników udających się od lat w określone miejsce pracy za granicą samodzielnie organizuje taki transport również przy wykorzystaniu firm transportowych.



© 2019 http://krus.edu.pl/