Porady na temat pomp

wymaga długiego procesu analizowania wielu czynników. Najważniejszymi są cena i jakość. Te dwa czynniki okazują się być nierozerwalne i zależne od siebie. Im wyższa cena to możemy być pewni, że jakość również będzie lepsza. Poza

Porady na temat pomp

Inwestycja w maszyny budowlane

Dla niejednego przedsiębiorcy działającego w branży budowlanej zakup odpowiednich maszyn staje się trudną inwestycją. To niełatwy zakup i często wymaga długiego procesu analizowania wielu czynników. Najważniejszymi są cena i jakość. Te dwa czynniki okazują się być nierozerwalne i zależne od siebie. Im wyższa cena to możemy być pewni, że jakość również będzie lepsza. Poza tym, jeśli już decyzja zostanie podjęta niejednokrotnie pojawia się problem dodatkowych kosztów: ewentualnej naprawy jak też zakupu części zamiennych. Na dzisiejszym rynku jest wiele ciągle rozwijających się i konkurujących firm, które proponują zamienniki, części zdecydowanie tańsze, ale co się z tym wiąże mniej trwałe niż oryginały. Dlatego też warto dokładnie przemyśleć zakup i nie zawsze sugerować się niższą atrakcyjniejszą ceną, bowiem lepiej mieć pewność, że potrzebna część jest jakościowa lepsza, a co za tym idzie bezpieczniejsza. Pomoże to uniknąć przyszłych niepotrzebnych napraw i kolejnych wydatków. Tych trzeba unikać za wszelką cenę.


Co to jest układ hamulcowy?

Pneumatyczny układ hamulcowy

W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy


przegubowe

Podział

ze względu na budowę
ładowarki łyżkowe gąsienicowe - na ciągniku gąsienicowym, stosowane najczęściej w kamieniołomach
ładowarki łyżkowe kołowe (najczęściej stosowane) - na ciągniku kołowym
nieprzegubowe - jednoczęściowe podwozie i dwa skrętne koła
przegubowe - dwuczęściowe podwozie (część przednia i tylna) połączone przegubem, to rozwiązanie jest współcześnie najczęściej stosowane

ze względu na przeznaczenie
naziemne
kopalniane

ze względu na sposób pracy
czołowe - łyżka umieszczona z przodu maszyny, możliwości ruchu łyżką tylko w jednej płaszczyźnie
obrotowe - łyżka wraz z wysięgnikiem umieszczona na obrotowej platformie, umożliwia to wysypywanie ładunku na bok bez potrzeby obracania i przejazdu całej maszyny
z łyżką wychylną na bok
z wyładunkiem zasięrzutnym - możliwości ruchu łyżki tylko w jednej płaszczyźnie od czoła pojazdu, aż do tyłu, stosowane kiedyś w kopalniach i budownictwie

Budowa

narzędzie robocze
łyżka (różne typy łyżek, łyżka klapowa)
uchwyt do dłużnic
hak
chwytak
zbiornik do betonu
wysięgnik z układem podnoszenia
układ podnoszenia trójczłonowy i łyżki trójczłonowy
układ podnoszenia trójczłonowy i łyżki czteroczłonowy
układ podnoszenia czteroczłonowy z równoległobokiem (prostowodny) - umożliwia utrzymanie łyżki przy stałym kącie względem poziomu przy różnym położeniu wysięgnika


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81adowarka_%C5%82y%C5%BCkowa



© 2019 http://krus.edu.pl/