Pulsar BHP

Dodane: 05-03-2020 10:52
Pulsar BHP

Pulsar BHP

Przy podjęciu nowej pracy jednym z ważnych obowiązków naszego pracodawcy jest dokonanie oceny ryzyka zawodowego, dotyczącego stanowiska, na którym mamy być zatrudnieni. Jest to podstawowy obowiązek pracodawcy, który bezpośrednio wynika z przepisów znajdujących się w Kodeksie Pracy. Dokonanie takiej oceny ryzyka zawodowego można zlecić firmie, która zajmuje się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy. Powierzenie tego zadania firmie BHP jest dobrym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ za ocenę ryzyka zawodowego wezmą się profesjonaliści. Pracodawca może więc liczyć na rzetelność oraz skrupulatność przy wyznaczaniu takiej oceny na danym stanowisku pracy, dzięki określaniu ryzyka zawodowego na podstawie wnikliwej analizy. Opracowanie ryzyka zawodowego powinno być przeprowadzone jak najdokładniej, żeby prawidłowo określić rodzaj zagrożeń wynikających z wykonywania danej pracy. Prawidłowe dokonanie takiej oceny wymaga wzięcia pod uwagę wielu czynników, dlatego warto powierzyć to zadanie odpowiedniej firmie.

W wielu krajach europejskich nieudzielenie pierwszej pomocy osobie poszkodowanej jest karalne. Dlatego też obowiązkiem każdego obywatela jest znajomość zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w razie jakiegoś nieszczęścia. Z tego powodu już podczas edukacji w szkole uczy się młodzież odpowiednich wzorców zachowań w poszczególnych sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia. Również w miejscu pracy są przeprowadzane konieczne szkolenia pracowników z zakresu pierwszej pomocy. Podczas uczestnictwa w kursach na prawo jazdy jednym z wymogów jest też zapoznanie z zasadami pierwszej pomocy przedmedycznej. Poszczególne firmy działające w branży BHP zajmują się organizacją odpowiednich szkoleń z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej. Szkolenia te są skierowane do danej grupy odbiorców. Wiedza na temat udzielania pierwszej pomocy jest bardzo ważna w prawidłowym działaniu społeczeństwa, ponieważ uświadamia ludzi, jak należy pomóc osobie poszkodowanej w danej sytuacji. Udzielenie pierwszej pomocy będzie się różniło w zależności od rodzaju zdarzenia.

Jedną z najistotniejszych usług oferowanych przez firmy działające w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy jest wykonanie tak zwanego outsourcingu. Czym dokładnie jest ta usługa i czy warto z niej skorzystać? Poprzez outsourcing BHP firma ma na myśli nic innego, jak przejęcie wszelkich spraw związanych z BHP od pracodawcy. Jak wiadomo, jednym z wielu obowiązków pracodawcy jest przestrzeganie przepisów BHP i zapewnienie pracownikom właściwych warunków pracy, zawartych właśnie w przepisach prawnych. Dzięki usłudze outsourcingu pracodawca będzie miał pewność, że wszelkie wymagane formalne zostaną załatwione, a przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy będą odpowiednio przestrzegane. Właściwie wykonany outsourcing zapewnia spełnienie wszystkich wymaganych kryteriów w związku z zachowaniem bezpieczeństwa i higieny pracy. Największą zaletą takiej usługi jest, bez wątpienia, zajęcie się sprawami BHP przez profesjonalistów, co daje pracodawcy gwarancję spełnienia wymogów określonych w Kodeksie pracy.

Pierwsza pomoc przedmedyczna to zbiór określonych czynności, które mają na celu ochronę zdrowia i życia poszkodowanej osoby do momentu przybycia odpowiednich służb ratunkowych. Odpowiednia edukacja w zakresie pierwszej pomocy jest niezbędna w dobrze prosperujących społeczeństwach, dlatego w szkołach są przeprowadzane różne szkolenia. W placówkach oświaty organizuje się specjalne lekcje pokazowe, przedstawiające zasady i kolejność wykonywania działań ratunkowych w ramach pierwszej pomocy. Szkolenia z pierwszej pomocy są często prowadzone przez wykwalifikowanych i doświadczonych ratowników, którzy w dostępny sposób przekazują swoją wiedzę młodzieży w szkołach. Specjalne szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej dla młodzieży są oferowane przez firmy zajmujące się ogólnymi sprawami BHP. W samej podstawie programowej szkół znajduje się przedmiot zwany edukacją dla bezpieczeństwa, na którym również zapoznaje się młodzież z zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w wypadku różnych urazów.

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej. Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe. Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja. Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze. Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania. Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.


© 2019 http://krus.edu.pl/